Intermence is gespecialiseerd in het Verzuimbeheer voor het Midden- kleinbedrijf. Verzuim is echter niet los te zien van het totaal functioneren binnen een arbeidssetting. Intermence HRM-Services geeft daarom een praktisch en beleidsmatig advies aan de MKB werkgever die geen HRM-medewerker/ adviseur in dienst heeft maar wel deze ondersteuning wenst.
Intermence HRM- Services biedt haar dienstverlening aan op de volgende gebieden in de organisatie:
ARBEIDSVERDELING EN ORGANISATIE
“Hoe is het bedrijf georganiseerd en hoe ziet het maatschappelijk krachtenveld er uit?”
- De algemene positie en situatie van het bedrijf
- De organisatiestructuur en de primaire werkprocessen
- De organisatie van het personeelsbeleid en –werk
ARBEIDSPLANNING EN ARBEIDSVOORWAARDEN
“Hoeveel medewerkers zijn er nodig, hoe kom je er aan en hoe worden deze medewerkers beloond?”
- De instroom (werving, selectie, aanstelling en introductie, personeelsplanning)
- De doorstroom (loopbaan & mobiliteit, opleiding & ontwikkeling)
- De uitstroom (ontslag, exitinterview, pensionering)
- De primaire beloning
- De secundaire en tertiaire regelingen
ARBEIDS-
VERHOUDINGEN
“Hoe is de onderlinge samenwerking
geregeld en hoe gaan we met
elkaar om?”
- De cultuur (adviseren stijl van leidinggeven, waarden en normen)
- De communicatie (werkoverleg, informatievoorziening)
- De medezeggenschap (OR en vakorganisaties)
- Functioneren medewerkers (functioneringsgesprekken, beoordelen)
ARBEIDS-
OMSTANDIGHEDEN
“Hoe veilig en gezond is het werken en hoe regel je dat
correct?”
- Veiligheid- en gezondheidsplan
- Gezondheid
- Welzijn